Zoeken

 
Iedere columnist wil gelezen worden. Dus probeert hij op het internet zo veel mogelijk mensen naar zijn columns te trekken. Bijvoorbeeld door woorden te gebruiken waarmee hij bovenaan in de zoekmachines komt. Maar naar welke woorden zoeken Nederlanders?
Ze zijn uiteraard dol op alles wat gratis is, op korting, op koopjes.
Lezen 's ochtends het nieuws in de Telegraaf, het Algemeen Dagblad of de Metro.
Reizen per fiets, tram of trein van de NS. Of per auto, meestal een Opel, Ford of Toyota; zelden een Ferrari, Lamborghini of Bugatti. Bij pech onderweg helpt de ANWB.
Kijken veel naar voetbal, naar Feyenoord, Ajax of het Nederlands elftal.
Gaan graag op vakantie. Met de auto naar Frankrijk. Of met de KLM vanaf Schiphol naar Turkije, Spanje of een ander zonnig land. Liefst via een last minute aanbieding.
En verzekeren zich van de wieg tot het graf, van annuleringsverzekering tot zorgverzekering.
De site waarop deze columns staan heeft tot nu toe, lang zal het dus niet meer duren, als meest gezochte woorden rotterdampas en vogelhuisje. Ik kan begrijpen dat iemand informatie zoekt over de rotterdampas, maar wie zoekt er in hemelsnaam naar vogelhuisje?

© Adrie Kuil

maart 2006